Říjen 2007

Thank you!

30. října 2007 v 18:25 | Jane |  Trošku mimo...
Jak na to tak koukám tak za pár dní tenhle blog navštíví už 2000 lidí !:) Děkuju všem za návštěvu raději předem než abych to prošvihla :)


Život...

30. října 2007 v 17:53 | Jane |  Mé úvahy
Co je vlastně život? Spousta lidí si ho podle mě neváží, protože je nikdy nic takového nenapadlo. Přitom je to něco dost podstatného…

Co já?

29. října 2007 v 17:08 | Jane |  Mé úvahy
Tak mě napadlo, že za tu dobu co jsem tenhle blog založila, což už je osm měsíců, jsem sem o sobě a tomhle blogu nenapsala ani řádku…a proč vlastně?

Kalendář

27. října 2007 v 23:50 | Jane |  Trošku mimo...
Tak kdyby někdo nevěděl kolikátého vlastně je... ;-)

Don´t break my heart...

27. října 2007 v 23:33 | Jane |  Hudba

Emmy Rossum Inside Out

27. října 2007 v 23:14 | Jane |  Fantom opery
Tak bohužel tohle cd nevlastním, ale pokusím se ho někde sehnat....
1. Slow Me Down
2. Stay
3. Falling
4. Inside Out
5. The Great Divide
6. Don't Stop Now
7. Lullaby
8. High
9. A Million Pieces
10. Rainy Days and Mondays
11. Anymore
12. Been Too Long (Bonus iTunes Track)


2 animace Emmy

27. října 2007 v 22:39 | Jane |  Fantom opery
Tak tady jsou další tentokrát rovnou dvě animace s Emmy Rosum co by Christine Daaé :)

Sing for me!

27. října 2007 v 21:54 | Jane |  Fantom opery
Tak tady máme další video z dvoudiskové edice Fantoma opery, je to video spíš pro pobavení, všichni (skoro) co film natáčeli zpívají úvodní písničku The Phantom of the Opera... ;-)

Přátelství...

27. října 2007 v 21:45 | Jane |  Mé úvahy
Tak ať už mi to budete věřit, nebo ne, tuhle "básničku či citát" jsem vysmolila já o prázdninách. Rozhodla jsem se, že se k níže uvedenému poděkování docela hodí…. Líbí?

Poděkování

27. října 2007 v 17:15 | Jane |  Trošku mimo...
Rozhodla jsem se poděkovat dvěma skvělým lidem na tomhle světě… a za co vlastně? No tak v první řadě jsem jim vděčná za to, že jsou pro opravdovými přáteli což znamená, že když pro ně něco uděláte a pak sami něco potřebujete, nevykašlou se na Vás. Jednou z nich je Lucka a tou druhou je Míša :), takže holky děkuju Vám....

Test osobnosti

21. října 2007 v 22:07 | Jane |  Trošku mimo...
Nevíte, jaký typ osobnosti na Vás sedí? Tak klikněte na odkaz vyberte vlastnosti a hned uvidíte :) Upozorňuju, že v každém řádku si smíte vybrat pouze jednu možnost a je nejlepší z každého tu jednu vybrat :) No a co vyšlo mě? Podle testu jsem flegmatik, a popis na mě docela i sedí, abych byla upřímná. Schválně můžete hlasovat v anketě v článku, co Vám vyšlo :)

The Phantom of the Opera text

21. října 2007 v 18:18 | Jane |  Fantom opery
Text k mojí oblíbené písničce ze stejnojmenného filmu, máte tu i klip abyste mohli sledovat text :)
Trochu divná forma uznávám...

Moje video k filmu :)

21. října 2007 v 16:22 | Jane |  Fantom opery
Tak jsem se předevčírem trochu nudila a vzešlo z toho tohle :)
Hlasujte v anketě! Děkuju

Recenze filmu

21. října 2007 v 15:23 | Jane |  Fantom opery
Největší světový muzikál na filmovém plátně.
Melodramatický příběh o znetvořeném hudebním géniovi, který přežívá v katakombách pod
budovou pařížské Opery a "vládou teroru" chce z obdivované talentované sopranistky učinit pěveckou hvězdu, napsal v roce 1910 spisovatel Gaston Leroux. Filmové adaptace Fantoma Opery buď zdůrazňovaly "gotický" aspekt více temně romantické než hororové variace legendy o zvířeti vykoupeném soucitem krásky (viz první, němé zpracování se skutečně děsivým Lonem Chaneyem v roce 1925, či barevná verze studia Hammer z roku 1962 s Herbertem Lomem), nebo se zaměřily na okázalé zprostředkování emocí "velké opery", jak tomu bylo v technicolorovém přepisu z roku 1943 s Claudem Rainsem.
V žádném zpracování Fantoma Opery nesmějí chybět dvě scény: shození křišťálového lustru a stržení masky titulnímu přízraku. Objevují se rovněž v nejnovější verzi, kterou podle mimořádně úspěšného divadelního muzikálu Andrewa Lloyda Webbera natočil režisér Joel Schumacher. Webberův muzikál nemá snahu ani šokovat, ani vzbuzovat hrůzu, ale naopak zdůrazňuje romantickou a hudební stránku příběhu. Jeho filmová podoba je ale paradoxně nejlepší ve scénách, v nichž žádné city nevyhřezávají a ve kterých se nezpívá. Takových míst je však ve dvou a půl hodinovém spektáklu, kde se prolínají dvě časové roviny ("vzpomínková" barevná se odehrává v roce 1870, "současná" černobílá v roce 1919) pohříchu málo. Filmařsky vrcholná scéna - postupné barevné "probouzení" v černobílém hávu "spící" budovy opery, které doprovází zvedání obřího lustru - navíc proběhne hned na jeho počátku.
Joel Schumacher ve stylizaci většiny scenérií nezapře, že je tvůrcem dvou snímků o Batmanovi, ani že se pokusil přiučit klipové estetice Baze Luhrmanna, který v muzikálu Moulin Rouge brilantně oživil nejslavnější šantán 19. století. K podobně strhující vizi ale Schumacherovi schází nejen Luhrmannova představivost a odvaha, ale především osobitější partitura. Navzdory tomu, že se celosvětově prodalo přes čtyřicet milionů nosičů s původním záznamem muzikálu, Fantom Opery se utápí ve stereotypně strukturovaných melodiích, jejichž orchestrálně ozdobné, sirupovité aranže opakovaně "gradují" do burácivého crescenda. Webberova hudba je (v kontrastu k reklamnímu, s barvami si pohrávajícímu obrazu) archaicky nabubřelá, vyumělkovaná a monotónní. Především ale není dostatečně nosná, aby posouvala nanicovatý děj kupředu.
Kdyby se film neodehrával v křiklavě marnotratných kulisách (zaujme především Fantomova stínová říše, v níž operní přízrak jezdí v gondole jako převozník na řece Styx), tak soudě nejen podle velkými emocemi obtěžkaných hereckých (i pěveckých) výkonů by se místy mohlo zdát, že jde spíše o záznam scénické podoby představení. Andrew Lloyd Webber, který je pod filmem podepsán i jako scenárista a producent, ztratil v obdivné sebevzhlíživosti naprosto soudnost, neboť do své původní jevištní hudební
show nenechal učinit nezbytné dramaturgické zásahy, jež by alespoň zčásti "rozbily" teatrálními gesty doprovázené, vypjatě zpívané dialogy a zrychlily by zoufale se vlekoucí děj. Autor ani nepochopil, že rozechvělé rty a vzrušeně se dmoucí ňadra mohou díky "živé" energii herců snad zapůsobit na divadle, ale že na filmové plátno jsou takové melodramaticky afektované projevy nepřenositelné.
Titulní postava - "padlý anděl", jenž ze svého pekla vytváří nebe - by měla současně vzbuzovat soucit i děs. Gerard Butler v prapodivné "půlmasce" (která je pouze módním doplňkem k jeho druhé, krásné polovině obličeje) však evokuje spíše jenom pseudoromantický patos Daniela Hůlky. Osmnáctiletá Emmy Rossumová v roli Fantomovy zbožňované chráněnky Christine, která se zmítá v citech mezi maskovaným ochráncem a fešným operním mecenášem, vikomtem Raoulem de Chagny (mdlý Patrick Wilson), nemá herecky šanci mnoho předvést, neboť je nucena jen k sladce nevinným pohledům a k promenádování se v kostýmu s - na svoji dobu - značně necudným rozparkem, nicméně její pěvecký výkon je slibný. Přehrávání Minnie Driverové v roli hysterické italské operní primadony La Carlotty by vyznívalo dryáčnicky, i kdyby je publikum sledovalo z poslední řady hlediště operního divadla, natožpak pokud je detailně snímáno filmovou kamerou. V roli jednoho z ředitelů Opery si zazpívá irský herec Ciarán Hinds
Zmíněný Moulin Rouge je ukázkou, jak mohou být kýč i klišé fascinující, je-li pro ně nalezena vhodná interpretace zdůrazňující jejich kašírovanost. Webberova verze Lerouxova příběhu z doby "plynových lamp", který pracuje s podobně vypjatými vášněmi (posedlá neopětovaná láska, zuřivá žárlivost, šílená pomsta), je ve své "realisticko-romantické" stylizaci jen pompézně našlehanou, ale bezduchou pastvou pro oči, jež ztrácí přízračnost, napětí i náruživost. V páté loži, která je pro maskovaného démona opery rezervovaná na celou sezónu, nezůstává pro Webberova a Schlesingerova Fantoma jediné křeslo volné - všechna místa jsou obsazena jeho nesrovnatelně děsivějšími, ale i romantičtějšími předchůdci.
Tomáš Seid

When you believe

21. října 2007 v 15:13 | Jane |  Hudba

Phantom and Christine

21. října 2007 v 14:50 | Jane |  Kresby tužkou
Tak budu moc ráda, když mi tenhle obrázek okomentujete, dala jsem si hodně záležet :) Díky

Puzzle

20. října 2007 v 19:06 | Jane |  Fantom opery
Tak jsem se rozhodla, že Vám sem dám další puzzle tentokrát s aktuální tématikou to jest Fantoma Opery

The Point of no return...

20. října 2007 v 17:04 | Jane |  Fantom opery
Další hezká scéna...